...uvařeno s láskou

...uvařeno s láskou

JAHODOVÝ SIRUP S MÁTOU A ANANASOVOU ŠALVĚJÍ


 Sezóna jahod je v plném proudu. Letos mě lákalo vyzkoušet zase něco nového mimo klasiky jako zmrzlina, marmeláda, knedlíky, ovocné letní dorty apod. Volba padla na sirup, který jsem chtěla něčím oživit. Kombinace s mátou je jasná volba, a navíc jsem si minulý týden na farmářských trzích koupila novou bylinku šalvěj ananasovou a učarovala mi nejen svojí  vůní a chutí, ale i údajnými výraznými antidepresivními účinky - což mi určitě maminky puberťáků potvrdí, že to je věc v tomto období naprosto žádoucí. A tak vznikl tento lahodný sirup pro letní dny a večery- kdy určitě vyzkouším i kombinaci s alkoholem.


1 kg jahody
600 g cukr třtinový
2 ks limetka
10 g kyselina citronová
máta - dle chuti
ananasová šalvěj - dle chuti

Jahody omyjeme, očistíme a rozmačkáme,přidáme oloupané a na kolečka nakrájené limetky, lístky máty a šalvěje. Necháme přes noc odležet. Přecedíme přes gázu nebo utěrku. Lehce zahřejeme cca na 50 stupňů, přidáme cukr a kyselinu citronovou,mícháme do úplného rozpuštění cukru. Vlejeme do dobře vymytých sklenic - já je spařuji vřelou vodou. Uchováváme v chladu a temnu.

Doba přípravy: více jak 90 minut
Počet porcí : 1,5 l


Žádné komentáře:

Okomentovat